TRENING IN UČINKI REDNE TELESNE VADBE

12 Feb

Ni dolgo tega, kar je človeštvo krivilo prav telesni napor, ki je bil nujen za preživetje vsakega posameznika, za njegovo slabo zdravje in počutje. Dandanes, ko je za velik del prebivalstva za obstoj potrebno razmeroma malo izrazitih telesnih naporov in ko za prenekateri zdravstveno težavo lahko pripišemo del vzrokov telesni neaktivnosti, so postali zelo očitni in zaželeni koristni učinki rednega telesnega napora. Kakšni pa so učinki redne telesne vadbe?

Redni telesni napori ustrezne intenzivnosti vplivajo na delovanje celotnega organizma. Učinki treninga se kopičijo in iz poskusov vemo, da je za povečano aerobno vzdržljivost potrebnih vsaj 20 minut telesne vadbe vsaj trikrat tedensko. Pri tem je potrebno preseči neko minimalno intenziteto napora: 60% maksimalnega privzema kisika za posameznika ali 60% njegove maksimalne srčne frekvence. Različne vrste vadbe vplivajo različno na razvoj motoričnih spretnosti, mišične moči in vzdržljivosti.

V mišicah lahko opazimo naslednje poglavitne učinke redne vadbe:

  • Mišice hipertrofirajo,
  • Poveča se gostota kapilar v mišicah,
  • Poveča se vsebnost oksidativnih encimov zaradi pomnožitve mitohondrijev v mišicah,
  • Poveča se vsebnost mioglobina.

Telesna vadba vpliva tudi na srce: zmanjša se frekvenca srca tako v mirovanju kot tudi pri naporu, kar pomeni, da treniran človek lahko doseže ustrezno povečanje minutnega volumna v večji meri s povečanjem utripnega volumna in ne predvsem frekvence.

Ne nazadnje omenimo vsaj še koristne učinke redne telesne vadbe na splošno počutje, ki so dobro znani vsakomur, ki se tovrstnih naporov ne brani.

 

(Astrand PO, Rodahl K (1970))

Več iz te kategorije: « REGENERACIJA MIŠIC

Iskalnik

Popularne objave